Mad Pigs zenekar

Innen: Metal Muzeum
A lap korábbi változatát látod, amilyen Metalmuzeum (vitalap | szerkesztései) 2020. április 2., 07:02-kor történt szerkesztése után volt.

Tagok

Farkas János (Castro) – ének
György Zoltán (Gyögyó) – dob, ének
Menyhárt Zoltán (Menyó) – bass gitár

Biográfia

Edelény

Osztálytársak és nagyon szoros barátok (a mai napig) voltunk mi hárman, és mint minden rendes "metálos" a 80-as években próbáltunk zenélni, szereztünk hangszert, tanulgattunk és persze azonnal saját zenekart és demót akartunk. Ezt egy délután össze is hoztuk, ez lett az első demó a "The Death Of The Mad Pig". Egy délután össze is hoztuk, de tudni kell róla, hogy a basszeros szobájában csináltuk, a basszgitár és a mikrofon egy lengyel magnóra ("Kasparzsak stúdio"-nak hívtuk 😀 ) volt kötve, a dobcucc pedig még vödrök, fazekak és egy fém bukósisak volt. 😀 Közben mindenki tanult zenélni, sorra alakultak a zenekarok.
Déri Tamás egy egy nagyon profi helyi gitáros srác meg is csinálta az első komolyabb helyi zenekart az Arsenalt, ez később Admiral néven lett egész népszerű a környéken. Akkoriban kezdtek olyan bandák a környéken mint az L.A. Wine, Screen, Atomic, Ramses, Remorse, Bedlam... Mindenki ismert mindenkit, összejártunk, közös bulikat szerveztünk ha valaki fellépést szervezett hívott egy vendégbandát. Ez a kis kitérő azért kellett mert az Arsenalban még Déri Tamással Castro és Menyó zenélt együtt, az utódjában az Admiral-ban pedig Déri Tamás, Castro és az a bizonyos vendégdisznó (Alain Delon) zenélt együtt. Neki Nagy Sándor a becsületes polgári neve. Tomi azért van a külön köszönet részben, mert az ő próbahelyüket és hangcuccukat használtuk, Sanyi pedig azért lett vendégdisznó (mai nevén "featuring") mert pont ott volt egyik nap mikor az anyagot vettük fel.
Kicsit ez így kaotikus, de ebből is látszik hogy ez egy nagy baráti kör volt akiket összekötött a zene. A Mad Pigs mindig is afféle ösztönös hobbi zene volt, de mint utólag kiderült piszkosul kreatív. (Jó példa, hogy pl. egy osztálykiránduláson rögtönöztünk egy fél órás koncertet, de úgy hogy előtte csináltunk hangszereket, és impróztuk a dalokat.) Igazából csak sokkal később jöttünk rá, hogy amit csináltunk az tulajdonképp egész forradalmi volt. Akkor még nem tudtuk hogy mi az a freestyle, nem tudtuk mi az a crossover, vagy zenei eklektika, pedig ezeket csináltuk. Pont a napokban beszélgettünk Castroval az Igorrr stíluskavalkádja kapcsán, hogy bakker ha akkor komolyan vesszük magunkat, most lehet nagyok lennénk.
A Mad Pigs zeneileg tényleg nagyon ösztönös volt, behatárolhatatlan stílussal. Valami olyat képzelj mintha a Bizottság leállna az M.O.D-vel jammelni és a Motörhead dalokat játszana. 2 másodperces dalokat követett egy noise förmedvény, aztán 1,5 perces HC dal, majd egy jazz impro, majd egy stoner/doom dal, majd egy Overkill szerű rn'r... és folytathatnám.
Ez már a egyébként a 92-es Maradandó károsodásra vonatkozik. Egy hét alatt felrántottuk az egészet, dalírással mindennel együtt. Ja, fontos infó a MP-vel kapcsolatban, hogy nem volt soha rendes gitárosunk, csakis basszusgitár, torzítóval. A vendégdisznó is csakis basszeros lehetett mindig.
A "Maradandó károsodás" természetesen egy demó minden tekintetben, de mi szeretünk albumként gondolni. Hangmérnök nem volt, sima próbatermi felvétel.
Nagyjából ennyi, ez egy hobbi banda volt, de kultikus lett, és tulajdonképp sosem szűntünk meg, csak lusták vagyunk.

A 30 éves jubileumra akarunk egy remastert cd-n, RePigs címen, ezen rajta lenen mindkét demó + kiadatlan próbatermi felvételek.
Tervezünk akkorra valami koncertet is, de kizárólag egyet, de az nagy durranás legyen. Sőt tuti lesznek új dalok is.

György Zoltán

2020.04.02

Diszkográfia

1987 The Death Of The Mad Pig
1992 Maradandó károsodás

Filmográfia

Ex-Tagok

Média megjelenés