„Rituális Rémtettek zenekar” változatai közötti eltérés
(8 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
==Tagok== | ==Tagok== | ||
− | :[[Bakó Éva]] - (ének, image) | + | :[[Bakó Éva]] (Bakó Éva) - (ének, image) |
:[[Urbán László]] (Laca) - (dob, szövegírás, vokál) | :[[Urbán László]] (Laca) - (dob, szövegírás, vokál) | ||
:[[Gazda László]] (Gúnár) - (gitár, szövegírás, ének, image) | :[[Gazda László]] (Gúnár) - (gitár, szövegírás, ének, image) | ||
+ | :[[Csizmadia János]] (Magilla) - gitár, szövegírás, ének | ||
+ | :[[Erős Dénes]] - basszusgitár/gitár, szövegírás, ének | ||
+ | |||
+ | ==Diszkográfia== | ||
+ | |||
+ | :[[1991]] [[Rituális Rémtettek - Rituálé (album)|Rituálé]] | ||
+ | :[[2018]] [[Rituális Rémtettek - Demo 2018 (demo)|Demo 2018]] | ||
+ | |||
+ | ===Ex-Tagok=== | ||
+ | |||
:[[Báji Zoltán]] (Zollye) - (basszusgitár, szövegírás, ének) | :[[Báji Zoltán]] (Zollye) - (basszusgitár, szövegírás, ének) | ||
+ | :[[Szilvi]] - ének - Szégyellem, de a vezetéknevére nem emlékezem már | ||
+ | :[[Babos Gábor]] - gitár, ének | ||
+ | :[[Szalóczy Miklós]] - dob | ||
:[[Klacsán Gábor]] (Gabryel) - (szövegírás, management) | :[[Klacsán Gábor]] (Gabryel) - (szövegírás, management) | ||
+ | |||
==Biográfia== | ==Biográfia== | ||
13. sor: | 27. sor: | ||
A Rituális Rémtettek együttes a nagykátai [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyv]] együttesből alakult, amely punk, metal, ill. blues alapokon nyugvó zenei vonalat képviselt.<br> | A Rituális Rémtettek együttes a nagykátai [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyv]] együttesből alakult, amely punk, metal, ill. blues alapokon nyugvó zenei vonalat képviselt.<br> | ||
− | A [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyvről]] nyugodtan állíthatom, hogy kísérleti jellegű zenekar volt, - lényegében a(z ugyancsak nagykátai székhelyű) [[ | + | A [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyvről]] nyugodtan állíthatom, hogy kísérleti jellegű zenekar volt, - lényegében a(z ugyancsak nagykátai székhelyű) [[Hisztéria (2) zenekar|Hisztéria]] együttes "romjaiból" élesztettük az együttest. A ma is népszerű [[Sense of Silence zenekar|Sense of Silence]] frontemberét, [[Solymosi László|Solymosi Lászlót]] vitték el katonának, így kénytelen volt kiválni ideiglenesen a [[Hisztéria (2) zenekar|Hisztéria]] együttesből. - Akkor még senki nem tudta, hogy a nagykátai [[Hisztéria (2) zenekar|Hisztéria]] már soha többé nem fog színpadra lépni. A megmaradt mag, - amely akkor [[Urbán László|Urbán Lászlóból]] (dob, ének) és [[Csizmadia János|Csizmadia Jánosból]] (gitár, basszusgitár, ének) állt, személyemmel bővülve lépett színpadra a későbbiekben [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyv]] néven. Én kezeltem - a [[Csizmadia János|"Magillával"]] váltásokban - a gitárt, illetve basszusgitárt. ( Ez volt a [[Csizmadia János]] művészneve. :)) - Az énekben nem osztoztunk, mert akkoriban még szégyelltem a hangomat.<br> |
− | Ennek a formációnak nem volt hosszú élettartama, hiszen zenéhez értő ember tudja jól, hogy egy trió felállásának alapfeltétele, hogy a benne szereplő zenészek professzionális módon bánjanak a hangszereikkel, hangjukkal, - ettől pedig nagyon távol álltunk. Bontogattuk a szárnyainkat, kísérletezgettünk, feldolgozásokkal próbálkoztunk, - mint például 4Skins, Ramones... A | + | Ennek a formációnak nem volt hosszú élettartama, hiszen zenéhez értő ember tudja jól, hogy egy trió felállásának alapfeltétele, hogy a benne szereplő zenészek professzionális módon bánjanak a hangszereikkel, hangjukkal, - ettől pedig nagyon távol álltunk. Bontogattuk a szárnyainkat, kísérletezgettünk, feldolgozásokkal próbálkoztunk, - mint például 4Skins, Ramones... A [[Csizmadia János|Magilla]] volt közöttünk a legszínesebb, legkreatívabb egyéniség, sok pluszt tudott hozzátenni a zenei "tudásunkhoz", de idővel be kellett látnunk, hogy ez, ebben a formában nem elégséges az "életben maradáshoz".<br> |
<br> | <br> | ||
Részletekre kiterjedően, - óra-percre - nem emlékszem pontosan, de ezt követően csatlakozott hozzánk énekesnői minőségében [[Bakó Éva]], szövegírói, szervezői minőségében pedig [[Klacsán Gábor]]. - Természetesen vittünk szövegeket az együttesbe mindannyian, de az AGY lényegében a [[Klacsán Gábor|Klacsán Gabi]] volt ezen a területen.<br> | Részletekre kiterjedően, - óra-percre - nem emlékszem pontosan, de ezt követően csatlakozott hozzánk énekesnői minőségében [[Bakó Éva]], szövegírói, szervezői minőségében pedig [[Klacsán Gábor]]. - Természetesen vittünk szövegeket az együttesbe mindannyian, de az AGY lényegében a [[Klacsán Gábor|Klacsán Gabi]] volt ezen a területen.<br> | ||
22. sor: | 36. sor: | ||
Sok lelkierőt kaptunk ettől a Körtől, - utólag is tisztelettel megköszönöm a bátorítását, megtisztelő jelenlétét ennek a Körnek.<br> | Sok lelkierőt kaptunk ettől a Körtől, - utólag is tisztelettel megköszönöm a bátorítását, megtisztelő jelenlétét ennek a Körnek.<br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Ezt egy újabb kísérleti korszak követte, amikor kettő Hölgy gondoskodott az éneklésről, - ez a korszak nagyon rövid volt. Sajnos a második énekeshölgy vezetéknevére nem emlékszem, - annyit tudok, hogy Szilviának hívták, és "Szilviónak" becéztem. Vagány csaj volt, az biztos!<br> | + | Ezt egy újabb kísérleti korszak követte, amikor kettő Hölgy gondoskodott az éneklésről, - ez a korszak nagyon rövid volt. Sajnos a második énekeshölgy vezetéknevére nem emlékszem, - annyit tudok, hogy [[Szilvia|Szilviának]] hívták, és "Szilviónak" becéztem. Vagány csaj volt, az biztos!<br> |
<br> | <br> | ||
Emlékeim szerint 1989-ben volt egy nagyszabású könnyűzenei fesztivál a Nagykátai Művelődési Házban, amelyen természetesen részt vettünk. Ez egy olyan fesztivál volt, ahol a zenekarok nem csak leadták a zenei blokkjukat és továbbálltak, hanem szakkritikus mondott véleményt az együttesekről egy-egy előadói blokk végén.<br> | Emlékeim szerint 1989-ben volt egy nagyszabású könnyűzenei fesztivál a Nagykátai Művelődési Házban, amelyen természetesen részt vettünk. Ez egy olyan fesztivál volt, ahol a zenekarok nem csak leadták a zenei blokkjukat és továbbálltak, hanem szakkritikus mondott véleményt az együttesekről egy-egy előadói blokk végén.<br> | ||
Az ekkor már Rituális Rémtettek néven fellépő együttes zenéjét a szakkritikus sem tudta egyértelműen behatárolni, - a több évtizedes zenei múltja ellenére - arra a következtetésre jutott, hogy az Együttes "punk beütésű new-wave"-t játszik.<br> | Az ekkor már Rituális Rémtettek néven fellépő együttes zenéjét a szakkritikus sem tudta egyértelműen behatárolni, - a több évtizedes zenei múltja ellenére - arra a következtetésre jutott, hogy az Együttes "punk beütésű new-wave"-t játszik.<br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Szilvió kivált az Együttesből, - a kiválás okára, részleteire nem emlékszem.<br> | + | [[Szilvia|Szilvió]] kivált az Együttesből, - a kiválás okára, részleteire nem emlékszem.<br> |
− | Ezek után csatlakozott hozzánk Gazda | + | Ezek után csatlakozott hozzánk [[Gazda László]], akinek "Gúnár" volt a művészneve. Ő felelt a ritmusgitárért, időközönként szólózott, énekelt, és Ő biztosította a dalok felkonferálásának sajátos humorát - a [[Csizmadia János|Magillával]] karöltve. Nagyon tehetséges zenésznek tartottam annak ellenére is, hogy nem veszett el a virtuozitásban, önfényezésben. Rengeteg dalszöveggel, zenei alappal járult hozzá az Együttes későbbi sikereihez.<br> |
<br> | <br> | ||
− | Ekkor vált olyan összetételűvé a Rémtettek, amelyre a legtöbb hallgató, rajongó emlékezhet. 1991-ben az | + | Ekkor vált olyan összetételűvé a Rémtettek, amelyre a legtöbb hallgató, rajongó emlékezhet. 1991-ben az [[Alt Product (kiadó)|Alt Product]] kiadta egyetlen kazettánkat Rituálé címmel. >>> [[http://rituale.uw.hu/]]<br> |
<br> | <br> | ||
A kazetta kiadásával kezdődött el az, amit én úgy tudok kifejezni egyetlen szóval, hogy hanyatlás. | A kazetta kiadásával kezdődött el az, amit én úgy tudok kifejezni egyetlen szóval, hogy hanyatlás. | ||
39. sor: | 53. sor: | ||
Naná, hogy igent mondtam!<br> | Naná, hogy igent mondtam!<br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Lelkes zenészekkel folytattuk a munkát, mint például Szalóczy Miklós (dob), Erős Dénes (ritmusgitár, ének), Babos Gábor (szólógitár, ének), Bakó Éva (ének), és értünk el sikereket a későbbiekben is szélesebb körű hallgatóság előtt, de a Rémtettek szellemisége - az említett zenészek magas szintű felkészültségének ellenére - már soha többé nem volt olyan a legnagyobb gondosságunk, igyekezetünk ellenére sem, mint az Urbán Laca-Magilla-Gúnár-Bakó Éva-Zollye felállásban. Végül eljutottunk oda, hogy belefásultunk a próbákba, - erre rásegített az is, hogy az egyéni célok jócskán felülkerekedtek az Együttes céljain, már nem is nagyon sikerült összefésülnünk a rendelkezésre álló szabadidőnket, - alkotásképtelenek lettünk, majd 1993 nyarán "lehúztuk a rolót" Tápiószelén.<br> | + | Lelkes zenészekkel folytattuk a munkát, mint például [[Szalóczy Miklós]] (dob), [[Erős Dénes]] (ritmusgitár, ének), [[Babos Gábor]] (szólógitár, ének), [[Bakó Éva]] (ének), és értünk el sikereket a későbbiekben is szélesebb körű hallgatóság előtt, de a Rémtettek szellemisége - az említett zenészek magas szintű felkészültségének ellenére - már soha többé nem volt olyan a legnagyobb gondosságunk, igyekezetünk ellenére sem, mint az Urbán Laca-Magilla-Gúnár-Bakó Éva-Zollye felállásban. Végül eljutottunk oda, hogy belefásultunk a próbákba, - erre rásegített az is, hogy az egyéni célok jócskán felülkerekedtek az Együttes céljain, már nem is nagyon sikerült összefésülnünk a rendelkezésre álló szabadidőnket, - alkotásképtelenek lettünk, majd 1993 nyarán "lehúztuk a rolót" Tápiószelén.<br> |
<br> | <br> | ||
Senki nem tudhatja, hogy "Mi lett volna, ha?!..."<br> | Senki nem tudhatja, hogy "Mi lett volna, ha?!..."<br> | ||
50. sor: | 64. sor: | ||
Köszönöm megtisztelő figyelmedet - Kedves Olvasó!<br> | Köszönöm megtisztelő figyelmedet - Kedves Olvasó!<br> | ||
Üdvözlettel: Zollye<br> | Üdvözlettel: Zollye<br> | ||
− | + | <br> | |
− | + | <br> | |
− | + | A zenekar 21. századi története 2016-ban , [[Urbán László|Urbán Laca]] 50. születésnapján indult, ahol 3 dal erejéig újra összeálltunk, kivéve a [[Báji Zoltán|Báji Zolit]], aki a jelenlegi ismeretem szerint, nem vállalta. Akkor újra rácsodálkoztunk egymásra , és együtt maradtunk. Sajnos távolsági és idő problémák miatt új anyagunk még nincs, a régi dalokkal évi 3-4 koncertünk szokott lenni. Jelenlegi tagok : [[Bakó Éva|Müller (Bakó) Éva]] ének, [[Urbán László]] dob , [[Csizmadia János]] gitár , [[Erős Dénes]] basszusgitár, [[Gazda László]] gitár. Érdekesség, hogy jóllehet mindenki régi, eredeti tag, de így ebben a felállásban akkor sohasem játszottunk.<br> | |
− | + | <br> | |
+ | Gazda László | ||
==Filmográfia== | ==Filmográfia== | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Média megjelenés== | ==Média megjelenés== |
A lap jelenlegi, 2020. szeptember 22., 18:28-kori változata
Tartalomjegyzék
Tagok
- Bakó Éva (Bakó Éva) - (ének, image)
- Urbán László (Laca) - (dob, szövegírás, vokál)
- Gazda László (Gúnár) - (gitár, szövegírás, ének, image)
- Csizmadia János (Magilla) - gitár, szövegírás, ének
- Erős Dénes - basszusgitár/gitár, szövegírás, ének
Diszkográfia
Ex-Tagok
- Báji Zoltán (Zollye) - (basszusgitár, szövegírás, ének)
- Szilvi - ének - Szégyellem, de a vezetéknevére nem emlékezem már
- Babos Gábor - gitár, ének
- Szalóczy Miklós - dob
- Klacsán Gábor (Gabryel) - (szövegírás, management)
Biográfia
A Rituális Rémtettek együttes a nagykátai Panaszkönyv együttesből alakult, amely punk, metal, ill. blues alapokon nyugvó zenei vonalat képviselt.
A Panaszkönyvről nyugodtan állíthatom, hogy kísérleti jellegű zenekar volt, - lényegében a(z ugyancsak nagykátai székhelyű) Hisztéria együttes "romjaiból" élesztettük az együttest. A ma is népszerű Sense of Silence frontemberét, Solymosi Lászlót vitték el katonának, így kénytelen volt kiválni ideiglenesen a Hisztéria együttesből. - Akkor még senki nem tudta, hogy a nagykátai Hisztéria már soha többé nem fog színpadra lépni. A megmaradt mag, - amely akkor Urbán Lászlóból (dob, ének) és Csizmadia Jánosból (gitár, basszusgitár, ének) állt, személyemmel bővülve lépett színpadra a későbbiekben Panaszkönyv néven. Én kezeltem - a "Magillával" váltásokban - a gitárt, illetve basszusgitárt. ( Ez volt a Csizmadia János művészneve. :)) - Az énekben nem osztoztunk, mert akkoriban még szégyelltem a hangomat.
Ennek a formációnak nem volt hosszú élettartama, hiszen zenéhez értő ember tudja jól, hogy egy trió felállásának alapfeltétele, hogy a benne szereplő zenészek professzionális módon bánjanak a hangszereikkel, hangjukkal, - ettől pedig nagyon távol álltunk. Bontogattuk a szárnyainkat, kísérletezgettünk, feldolgozásokkal próbálkoztunk, - mint például 4Skins, Ramones... A Magilla volt közöttünk a legszínesebb, legkreatívabb egyéniség, sok pluszt tudott hozzátenni a zenei "tudásunkhoz", de idővel be kellett látnunk, hogy ez, ebben a formában nem elégséges az "életben maradáshoz".
Részletekre kiterjedően, - óra-percre - nem emlékszem pontosan, de ezt követően csatlakozott hozzánk énekesnői minőségében Bakó Éva, szövegírói, szervezői minőségében pedig Klacsán Gábor. - Természetesen vittünk szövegeket az együttesbe mindannyian, de az AGY lényegében a Klacsán Gabi volt ezen a területen.
Nagy elánnal nyomtuk a próbákat, - lelkesen, ahogy amatőréknél szokták. - Személyes benyomásom alapján, nem is annyira a "sztárság" iránti vágy hajtott, minket, az viszont biztos, hogy szerettük volna megmutatni magunkat a Világnak.
Voltak szórványos fellépések, - ahová lelkesen kísért minket egy masszív rajongótábor, baráti kör is.
Sok lelkierőt kaptunk ettől a Körtől, - utólag is tisztelettel megköszönöm a bátorítását, megtisztelő jelenlétét ennek a Körnek.
Ezt egy újabb kísérleti korszak követte, amikor kettő Hölgy gondoskodott az éneklésről, - ez a korszak nagyon rövid volt. Sajnos a második énekeshölgy vezetéknevére nem emlékszem, - annyit tudok, hogy Szilviának hívták, és "Szilviónak" becéztem. Vagány csaj volt, az biztos!
Emlékeim szerint 1989-ben volt egy nagyszabású könnyűzenei fesztivál a Nagykátai Művelődési Házban, amelyen természetesen részt vettünk. Ez egy olyan fesztivál volt, ahol a zenekarok nem csak leadták a zenei blokkjukat és továbbálltak, hanem szakkritikus mondott véleményt az együttesekről egy-egy előadói blokk végén.
Az ekkor már Rituális Rémtettek néven fellépő együttes zenéjét a szakkritikus sem tudta egyértelműen behatárolni, - a több évtizedes zenei múltja ellenére - arra a következtetésre jutott, hogy az Együttes "punk beütésű new-wave"-t játszik.
Szilvió kivált az Együttesből, - a kiválás okára, részleteire nem emlékszem.
Ezek után csatlakozott hozzánk Gazda László, akinek "Gúnár" volt a művészneve. Ő felelt a ritmusgitárért, időközönként szólózott, énekelt, és Ő biztosította a dalok felkonferálásának sajátos humorát - a Magillával karöltve. Nagyon tehetséges zenésznek tartottam annak ellenére is, hogy nem veszett el a virtuozitásban, önfényezésben. Rengeteg dalszöveggel, zenei alappal járult hozzá az Együttes későbbi sikereihez.
Ekkor vált olyan összetételűvé a Rémtettek, amelyre a legtöbb hallgató, rajongó emlékezhet. 1991-ben az Alt Product kiadta egyetlen kazettánkat Rituálé címmel. >>> [[1]]
A kazetta kiadásával kezdődött el az, amit én úgy tudok kifejezni egyetlen szóval, hogy hanyatlás.
A próbák rendszertelenebbé, fásult hangulatúvá váltak, nem voltak ötletek, s ha én vittem is, le lettem oltva.
Aztán azon kaptam magam, hogy nélkülözött lettem.
Hittem továbbra is az Együttesben, - ott folytattam mindent, ahol abbahagytam: Napi öt-hét óra gyakorlás - a munkával nem terhelt napokon.
Nem történt mindez hiába: Egy napon az Éva keresett meg és megkért, hogy ha nem vagyok helyrehozhatatlan mértékben megsértődve, akkor menjek vissza, és járuljak hozzá az Együttes sikereihez a basszusgitár játékommal.
Naná, hogy igent mondtam!
Lelkes zenészekkel folytattuk a munkát, mint például Szalóczy Miklós (dob), Erős Dénes (ritmusgitár, ének), Babos Gábor (szólógitár, ének), Bakó Éva (ének), és értünk el sikereket a későbbiekben is szélesebb körű hallgatóság előtt, de a Rémtettek szellemisége - az említett zenészek magas szintű felkészültségének ellenére - már soha többé nem volt olyan a legnagyobb gondosságunk, igyekezetünk ellenére sem, mint az Urbán Laca-Magilla-Gúnár-Bakó Éva-Zollye felállásban. Végül eljutottunk oda, hogy belefásultunk a próbákba, - erre rásegített az is, hogy az egyéni célok jócskán felülkerekedtek az Együttes céljain, már nem is nagyon sikerült összefésülnünk a rendelkezésre álló szabadidőnket, - alkotásképtelenek lettünk, majd 1993 nyarán "lehúztuk a rolót" Tápiószelén.
Senki nem tudhatja, hogy "Mi lett volna, ha?!..."
Ízelítőül azért megosztom Veletek (részben) azt is, ami nem került fel hanghordozóra a Rémtettektől:
http://www.zajlik.hu/main/keres.php?band=Loch+Ness+Saloon
Fogadjátok szeretettel annak ellenére is, hogy az Éva hangja pótolhatatlan, - és sajnos én énekeltem fel az Ő szólamait is!
Ha csalnának az emlékeim, kérem, ne szégyellje, és javítson ki, aki jobban emlékszik valamely eseményre nálam!
Köszönöm megtisztelő figyelmedet - Kedves Olvasó!
Üdvözlettel: Zollye
A zenekar 21. századi története 2016-ban , Urbán Laca 50. születésnapján indult, ahol 3 dal erejéig újra összeálltunk, kivéve a Báji Zolit, aki a jelenlegi ismeretem szerint, nem vállalta. Akkor újra rácsodálkoztunk egymásra , és együtt maradtunk. Sajnos távolsági és idő problémák miatt új anyagunk még nincs, a régi dalokkal évi 3-4 koncertünk szokott lenni. Jelenlegi tagok : Müller (Bakó) Éva ének, Urbán László dob , Csizmadia János gitár , Erős Dénes basszusgitár, Gazda László gitár. Érdekesség, hogy jóllehet mindenki régi, eredeti tag, de így ebben a felállásban akkor sohasem játszottunk.
Gazda László