„Panaszkönyv zenekar” változatai közötti eltérés

Innen: Metal Muzeum
(Új oldal, tartalma: „A Rituális Rémtettek együttes a nagykátai Panaszkönyv együttesből alakult, amely punk, metal, ill. blues alapokon nyugvó zenei vonalat…”)
 
(Biográfia)
 
(4 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
A Rituális Rémtettek együttes a nagykátai [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyv]] együttesből alakult, amely punk, metal, ill. blues alapokon nyugvó zenei vonalat képviselt.
+
==Tagok==
A [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyvről]] nyugodtan állíthatom, hogy kísérleti jellegű zenekar volt, - lényegében a(z ugyancsak nagykátai székhelyű) [[Hiszéria (2) zenekar|Hisztéria]] együttes "romjaiból" élesztettük az együttest. A ma is népszerű [[Sense of Silence zenekar|Sense of Silence]] frontemberét, [[Solymosi László|Solymosi Lászlót]] vitték el katonának, így kénytelen volt kiválni ideiglenesen a Hisztéria együttesből. - Akkor még senki nem tudta, hogy a nagykátai Hisztéria már soha többé nem fog színpadra lépni. A megmaradt mag, - amely akkor [[Urbán László|Urbán Lászlóból]] (dob, ének) és [[Csizmadia János|Csizmadia Jánosból]] (gitár, basszusgitár, ének) állt, személyemmel bővülve lépett színpadra a későbbiekben [[Panaszkönyv zenekar|Panaszkönyv]] néven. Én kezeltem - a [[[[Csizmadia János|"Magillával"]] váltásokban - a gitárt, illetve basszusgitárt. ( Ez volt a [[Csizmadia János]] művészneve. :)) - Az énekben nem osztoztunk, mert akkoriban még szégyelltem a hangomat.
 
Ennek a formációnak nem volt hosszú élettartama, hiszen zenéhez értő ember tudja jól, hogy egy trió felállásának alapfeltétele, hogy a benne szereplő zenészek professzionális módon bánjanak a hangszereikkel, hangjukkal, - ettől pedig nagyon távol álltunk. Bontogattuk a szárnyainkat, kísérletezgettünk, feldolgozásokkal próbálkoztunk, - mint például 4Skins, Ramones... A [[[[Csizmadia János|Magilla]] volt közöttünk a legszínesebb, legkreatívabb egyéniség, sok pluszt tudott hozzátenni a zenei "tudásunkhoz", de idővel be kellett látnunk, hogy ez, ebben a formában nem elégséges az "életben maradáshoz".
 
  
Részletekre kiterjedően, - óra-percre - nem emlékszem pontosan, de ezt követően csatlakozott hozzánk énekesnői minőségében [[Bakó Éva]], szövegírói, szervezői minőségében pedig [[Klacsán Gábor]]. - Természetesen vittünk szövegeket az együttesbe mindannyian, de az AGY lényegében a [[Klacsán Gábor|Klacsán Gabi]] volt ezen a területen.
+
:[[Urbán László]] - dob, ének
 +
:[[Csizmadia János]] (Magilla) - gitár, basszusgitár
 +
:[[Báji Zoltán]] (Zollye) - basszusgitár, ének
 +
:[[Bakó Éva]] - ének
 +
:[[Szilvia]] (Szilvió) - ének
  
Nagy elánnal nyomtuk a próbákat, - lelkesen, ahogy amatőréknél szokták. - Személyes benyomásom alapján, nem is annyira a "sztárság" iránti vágy hajtott, minket, az viszont biztos, hogy szerettük volna megmutatni magunkat a Világnak.
+
==Biográfia==
 +
 
 +
[[Nagykáta]]
 +
 
 +
A [[Rituális Rémtettek zenekar|Rituális Rémtettek]] együttes a nagykátai Panaszkönyv együttesből alakult, amely punk, metal, ill. blues alapokon nyugvó zenei vonalat képviselt.<br>
 +
A Panaszkönyvről nyugodtan állíthatom, hogy kísérleti jellegű zenekar volt, - lényegében a(z ugyancsak nagykátai székhelyű) [[Hisztéria (2) zenekar|Hisztéria]] együttes "romjaiból" élesztettük az együttest. A ma is népszerű [[Sense of Silence zenekar|Sense of Silence]] frontemberét, [[Solymosi László|Solymosi Lászlót]] vitték el katonának, így kénytelen volt kiválni ideiglenesen a [[Hisztéria (2) zenekar|Hisztéria]] együttesből. - Akkor még senki nem tudta, hogy a nagykátai Hisztéria (2) zenekar|Hisztéria]] már soha többé nem fog színpadra lépni. A megmaradt mag, - amely akkor [[Urbán László|Urbán Lászlóból]] (dob, ének) és [[Csizmadia János|Csizmadia Jánosból]] (gitár, basszusgitár, ének) állt, személyemmel bővülve lépett színpadra a későbbiekben Panaszkönyv néven. Én kezeltem - a [[Csizmadia János|"Magillával"]] váltásokban - a gitárt, illetve basszusgitárt. ( Ez volt a [[Csizmadia János]] művészneve. :)) - Az énekben nem osztoztunk, mert akkoriban még szégyelltem a hangomat.<br>
 +
Ennek a formációnak nem volt hosszú élettartama, hiszen zenéhez értő ember tudja jól, hogy egy trió felállásának alapfeltétele, hogy a benne szereplő zenészek professzionális módon bánjanak a hangszereikkel, hangjukkal, - ettől pedig nagyon távol álltunk. Bontogattuk a szárnyainkat, kísérletezgettünk, feldolgozásokkal próbálkoztunk, - mint például 4Skins, Ramones... A [[Csizmadia János|Magilla]] volt közöttünk a legszínesebb, legkreatívabb egyéniség, sok pluszt tudott hozzátenni a zenei "tudásunkhoz", de idővel be kellett látnunk, hogy ez, ebben a formában nem elégséges az "életben maradáshoz".<br>
 +
<br>
 +
Részletekre kiterjedően, - óra-percre - nem emlékszem pontosan, de ezt követően csatlakozott hozzánk énekesnői minőségében [[Bakó Éva]], szövegírói, szervezői minőségében pedig [[Klacsán Gábor]]. - Természetesen vittünk szövegeket az együttesbe mindannyian, de az AGY lényegében a [[Klacsán Gábor|Klacsán Gabi]] volt ezen a területen.<br>
 +
<br>
 +
Nagy elánnal nyomtuk a próbákat, - lelkesen, ahogy amatőréknél szokták. - Személyes benyomásom alapján, nem is annyira a "sztárság" iránti vágy hajtott, minket, az viszont biztos, hogy szerettük volna megmutatni magunkat a Világnak.<br>
 
Voltak szórványos fellépések, - ahová lelkesen kísért minket egy masszív rajongótábor, baráti kör is.
 
Voltak szórványos fellépések, - ahová lelkesen kísért minket egy masszív rajongótábor, baráti kör is.
Sok lelkierőt kaptunk ettől a Körtől, - utólag is tisztelettel megköszönöm a bátorítását, megtisztelő jelenlétét ennek a Körnek.
+
Sok lelkierőt kaptunk ettől a Körtől, - utólag is tisztelettel megköszönöm a bátorítását, megtisztelő jelenlétét ennek a Körnek.<br>
 +
<br>
 +
Ezt egy újabb kísérleti korszak követte, amikor kettő Hölgy gondoskodott az éneklésről, - ez a korszak nagyon rövid volt. Sajnos a második énekeshölgy vezetéknevére nem emlékszem, - annyit tudok, hogy Szilviának hívták, és "Szilviónak" becéztem. Vagány csaj volt, az biztos!<br>
 +
<br>
 +
Emlékeim szerint 1989-ben volt egy nagyszabású könnyűzenei fesztivál a Nagykátai Művelődési Házban, amelyen természetesen részt vettünk. Ez egy olyan fesztivál volt, ahol a zenekarok nem csak leadták a zenei blokkjukat és továbbálltak, hanem szakkritikus mondott véleményt az együttesekről egy-egy előadói blokk végén.<br>
 +
Az ekkor már Rituális Rémtettek néven fellépő együttes zenéjét a szakkritikus sem tudta egyértelműen behatárolni, - a több évtizedes zenei múltja ellenére - arra a következtetésre jutott, hogy az Együttes "punk beütésű new-wave"-t játszik.<br>
 +
<br>
 +
(részlet a [[Rituális Rémtettek zenekar|Rituális Rémtettek]] zenekar történetéből)
  
Ezt egy újabb kísérleti korszak követte, amikor kettő Hölgy gondoskodott az éneklésről, - ez a korszak nagyon rövid volt. Sajnos a második énekeshölgy vezetéknevére nem emlékszem, - annyit tudok, hogy Szilviának hívták, és "Szilviónak" becéztem. Vagány csaj volt, az biztos!
+
==Diszkográfia==
 +
==Filmográfia==
 +
==Ex-Tagok==
 +
==Média megjelenés==

A lap jelenlegi, 2020. január 11., 18:35-kori változata

Tagok

Urbán László - dob, ének
Csizmadia János (Magilla) - gitár, basszusgitár
Báji Zoltán (Zollye) - basszusgitár, ének
Bakó Éva - ének
Szilvia (Szilvió) - ének

Biográfia

Nagykáta

A Rituális Rémtettek együttes a nagykátai Panaszkönyv együttesből alakult, amely punk, metal, ill. blues alapokon nyugvó zenei vonalat képviselt.
A Panaszkönyvről nyugodtan állíthatom, hogy kísérleti jellegű zenekar volt, - lényegében a(z ugyancsak nagykátai székhelyű) Hisztéria együttes "romjaiból" élesztettük az együttest. A ma is népszerű Sense of Silence frontemberét, Solymosi Lászlót vitték el katonának, így kénytelen volt kiválni ideiglenesen a Hisztéria együttesből. - Akkor még senki nem tudta, hogy a nagykátai Hisztéria (2) zenekar|Hisztéria]] már soha többé nem fog színpadra lépni. A megmaradt mag, - amely akkor Urbán Lászlóból (dob, ének) és Csizmadia Jánosból (gitár, basszusgitár, ének) állt, személyemmel bővülve lépett színpadra a későbbiekben Panaszkönyv néven. Én kezeltem - a "Magillával" váltásokban - a gitárt, illetve basszusgitárt. ( Ez volt a Csizmadia János művészneve. :)) - Az énekben nem osztoztunk, mert akkoriban még szégyelltem a hangomat.
Ennek a formációnak nem volt hosszú élettartama, hiszen zenéhez értő ember tudja jól, hogy egy trió felállásának alapfeltétele, hogy a benne szereplő zenészek professzionális módon bánjanak a hangszereikkel, hangjukkal, - ettől pedig nagyon távol álltunk. Bontogattuk a szárnyainkat, kísérletezgettünk, feldolgozásokkal próbálkoztunk, - mint például 4Skins, Ramones... A Magilla volt közöttünk a legszínesebb, legkreatívabb egyéniség, sok pluszt tudott hozzátenni a zenei "tudásunkhoz", de idővel be kellett látnunk, hogy ez, ebben a formában nem elégséges az "életben maradáshoz".

Részletekre kiterjedően, - óra-percre - nem emlékszem pontosan, de ezt követően csatlakozott hozzánk énekesnői minőségében Bakó Éva, szövegírói, szervezői minőségében pedig Klacsán Gábor. - Természetesen vittünk szövegeket az együttesbe mindannyian, de az AGY lényegében a Klacsán Gabi volt ezen a területen.

Nagy elánnal nyomtuk a próbákat, - lelkesen, ahogy amatőréknél szokták. - Személyes benyomásom alapján, nem is annyira a "sztárság" iránti vágy hajtott, minket, az viszont biztos, hogy szerettük volna megmutatni magunkat a Világnak.
Voltak szórványos fellépések, - ahová lelkesen kísért minket egy masszív rajongótábor, baráti kör is. Sok lelkierőt kaptunk ettől a Körtől, - utólag is tisztelettel megköszönöm a bátorítását, megtisztelő jelenlétét ennek a Körnek.

Ezt egy újabb kísérleti korszak követte, amikor kettő Hölgy gondoskodott az éneklésről, - ez a korszak nagyon rövid volt. Sajnos a második énekeshölgy vezetéknevére nem emlékszem, - annyit tudok, hogy Szilviának hívták, és "Szilviónak" becéztem. Vagány csaj volt, az biztos!

Emlékeim szerint 1989-ben volt egy nagyszabású könnyűzenei fesztivál a Nagykátai Művelődési Házban, amelyen természetesen részt vettünk. Ez egy olyan fesztivál volt, ahol a zenekarok nem csak leadták a zenei blokkjukat és továbbálltak, hanem szakkritikus mondott véleményt az együttesekről egy-egy előadói blokk végén.
Az ekkor már Rituális Rémtettek néven fellépő együttes zenéjét a szakkritikus sem tudta egyértelműen behatárolni, - a több évtizedes zenei múltja ellenére - arra a következtetésre jutott, hogy az Együttes "punk beütésű new-wave"-t játszik.

(részlet a Rituális Rémtettek zenekar történetéből)

Diszkográfia

Filmográfia

Ex-Tagok

Média megjelenés